Algemene voorwaarden Newborn Huurpakket & FAQ

Wanneer je de Newborn luiers huurt, ga je akkoord met de volgende voorwaarden:

  • Je zorgt voor de luiers zoals omschreven in de meegeleverde gebruiksaanwijzing en wasinstructies
  • Je wast de luiers bij voorkeur met een poeder voor gekleurde was met minder dan 5% zeep en zonder parfum
  • Je gebruikt geen wasverzachter, bleekmiddelen, vlek verwijderaars, inweek middelen en dergelijke. Dit gaat ten koste van de luiers en kan reactie geven op de huid van de kindjes.
  • Je gebruikt enkel de meegeleverde billen crème CJ’s BUTTer. Wanneer je een niet geschikte billen crème wilt gebruiken, zorg er dan voor dat er altijd een barrière tussen de huid en de luier ligt, door middel van een extra wasbare inlegger of een composteerbare inlegger. Niet geschikte billen crème geeft vlekken en tast het absorptie vermogen aan van de luiers.
  • Enkel rookvrije huizen komen in aanmerking voor het huren van het Newborn pakket. Wanneer je huurt, verzeker je ons er van dat niemand in het gezin rookt, ook niet buiten.
  • Je houd Lieveluiers.nl niet verantwoordelijk voor enige consequentie die ontstaat bij het gebruik van de huurluiers.
  • Je begrijpt dat (een deel van) de luiers gebruikt zijn door 1 of meerdere kindjes. Elk huurpakket wordt bij het retour zenden zorgvuldig gecontroleerd, zodat je ervan verzekerd bent dat je schone, droge luiers in goede conditie ontvangt. Dat betekent ook dat de luiers in bovengenoemde conditie naar ons retour gestuurd worden.
  • Luiers in goede conditie betekent dat de luiers gewassen zijn en gebruikt zijn. Gebruikte luiers mogen vlekken hebben, mits deze acceptabel zijn. Vlekken anders dan borstvoeding – flesvoeding poep van bijvoorbeeld niet geschikte billen crèmes, zijn niet acceptabel. De luiers zijn vrij van mens en dieren haar en vrij van geuren. Wanneer de luiers in onacceptabele conditie retour komen zal ik daar op moeten handhaven. Als de luiers vervangen moeten worden reken ik daar € 25, - voor welke van de borg wordt afgetrokken.
  • Je stuurt de luiers op tijd naar ons retour. Dat betekent dat het pakket binnen 3 dagen na einde huurperiode bij ons binnen moet zijn. De retour verzendkosten komen voor eigen rekening. Je kunt gebruik maken van het gereduceerde tarief binnen Lieveluiers.nl. Mocht je hiervan gebruik willen maken dan stuur je minimaal 1 week van te voren een e-mail zodat je het retourlabel kunt ontvangen. De retourkosten worden dan van de borg afgetrokken.

Ik ben zwanger, wanneer moet ik het huurpakket aanvragen? 

Je kunt de luiers het beste 6 weken voor je uitgerekende datum aanvragen. Dan kunnen wij een pakket voor je klaarmaken en ervoor zorgen dat het pakket 2 weken voor je uitgerekende datum bij jou binnen is. Zo weet je zeker dat het pakket op tijd binnen is, ook als je wat eerder bevalt dan je verwachtte. Beval je voor week 38? Neem dan contact op dan komen de huurluiers zo spoedig mogelijk je kant op.

Wanneer gaat de huurperiode in? Wat als ik de luiers niet direct gebruik bij mijn pasgeboren baby of als mijn baby later geboren wordt? 

We begrijpen dat een baby bijna nooit op schema geboren wordt. We begrijpen ook dat de eerste dagen met je baby overweldigend zijn en dat je alles op de ‘rit’ wilt hebben eer je met de wasbare luiers begint.  Maar we moeten ook rekening houden met andere families die graag de Newborn luiers willen huren. Daarom gaat de huurperiode in op de dag van geboorte (of op de dag dat je het pakket ontvangt wanneer je baby al geboren is), of je de luiers nu direct op de dag van geboorte gaat gebruiken of niet. Dit is uiteraard gebaseerd op vertrouwen, wij gaan dit niet navragen bij de gemeente. Wij vragen je dus binnen een week of twee een bericht te sturen via WhatsApp wat de geboortedatum was, zodat wij een einddatum van de huurperiode kunnen vaststellen.

Wat zijn de verzendkosten? 

Bij Lieveluiers.nl is verzending boven een bestelling van €100,- gratis binnen Nederland. Het Newborn Huurpakket wordt dus gratis verzonden. Wanneer je de luiers aan het einde van de huurperiode weer terugstuurt, betaal je zelf de verzendkosten. Jij bent verantwoordelijk voor de luiers tot ze weer terug zijn bij ons, houd daar rekening mee wanneer je de luiers weer terug stuurt. Je kunt tegen een gereduceerd tarief de luiers retour sturen, stuur mij dan een e-mail een week voor de retourdatum, dan ontvang je het retourlabel per e-mail.

Wat gebeurt er als in de luiers die ik terugstuur vlekken zitten? Wat als ik luiers kwijtraak of per ongeluk stuk maak? 

  • Lichte vlekken die ontstaan door normaal gebruik zullen niet aangemerkt worden als beschadigd. Droog de luiers in de zon, ook als het bewolkt is zullend de UV stralen je luiers bleken.  
  • Zorg er in ieder geval voor dat je bij het wassen van de luiers eerst een koude wasbeurt (20 graden) met voldoende wasmiddel draait op maximaal 1200 toeren, voordat je ze wast op 60 graden. Een volledige was instructie wordt met het huurpakket meegestuurd. Je gebruikt geen billen crème (tenzij het CJ’s BUTTer is of je een composteerbare inlegger gebruikt), geen wasverzachter, bleekmiddel en dergelijke. Wanneer je luiers vlekken hebben van billen crème anders dan CJ’s BUTTer of andere tekenen vertonen van onzorgvuldig gebruik, dan zullen ze als beschadigd gezien worden. De luiers moeten in schone, droge en geurvrije staat worden terugbezorgd – lichte vlekken zijn oké, maar vieze en stinkende luiers zijn onacceptabel. Ze moeten volledig vrij zijn van dierenhaar, mensenhaar, vuil en geuren, inclusief sigarettengeur en geur van geur maskerende sprays. Wanneer wij de luiers moeten wassen of schoonmaken, dan rekenen wij daar €25,- voor, wat van de borg wordt afgetrokken. Dit beleid berust op onze discretie en is niet onderhandelbaar, controleer de luiers dus goed voordat je ze naar ons terugstuurt. Wanneer luiers zijn kwijtgeraakt of als we luiers terugkrijgen die zo beschadigd zijn dat ze niet meer te gebruiken zijn (ook al zijn ze per ongeluk beschadigd), dan wordt de volledige nieuwprijs van de luier van de borg afgetrokken.
  • Wanneer een luier een defect vertoont dat onder de fabrieksgarantie valt, zoals een gebroken drukknoop of naden die niet goed dicht zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij de garantieprocedure kunnen starten en de luier vervangen kan worden.

Wat moet ik doen met meconium? 

Meconium kan net zo behandeld worden als borst/flesvoedingspoep en kan direct de wasmachine in. Wil je dit liever niet, dan kun je de luiers uitspoelen en ze daarna vochtig bewaren voor je ze gaat wassen. Om meconium makkelijker van je baby’s billen af te krijgen, kun je een klein beetje olijf- of kokosolie op de billen smeren tijdens een verschoning. Op die manier krijg je het meconium bij de volgende verschoning makkelijk afgeveegd.

Hoe lang heb ik na de huurperiode om de luiers terug te sturen? 

Je pakket moet een verzenddatum hebben van maximaal 3 dagen na het einde van de huurperiode. Op het huurformulier wat je met de luiers meegestuurd krijgt, kun je de begindatum (geboortedatum van je kindje) van de huurperiode invullen en ook de einddatum (12 weken later). Wanneer je het pakket verstuurd hebt, e-mail ons dan de track&trace code, zodat wij de zending kunnen volgen.

Op het moment dat wij het pakket weer in ons bezit hebben, zal de borg minus het huurbedrag binnen 5 dagen terug worden gestort, of je kunt kiezen voor een winkeltegoed, waarbij je nog eens 5% (van de borg minus huur) extra tegoed krijgt!

Wat kost het huren van de Newborn luiers? 

Wanneer je een huurpakket bestelt, betaal je direct €400,- borg. Deze hoge prijs is helaas noodzakelijk zodat we er zeker van zijn dat je goed omgaat met de luiers en dat de luiers ook weer retour komen.

Het huren van de luiers kost €8,- per week. Voor 12 weken betaal je dus €96,- Wanneer wij de luiers in goede staat en op tijd terug ontvangen hebben, krijg je de borg minus de huur weer teruggestort. Of je kunt kiezen voor een winkeltegoed, waarbij je nog 5% van het restbedrag extra tegoed krijgt. Je totale kosten zijn dus €96, - plus de verzendkosten voor het terugsturen.

Mag ik de luiers ook langer huren? 

Wanneer de luiers nog goed passen en je zou ze graag nog wat langer willen huren, dan kan dat. Geef dit minimaal 2 weken voor het einde van je huurperiode aan. Voor elke week die je langer wilt huren brengen we €9, - in rekening.

Wat als ik de luiers eerder terug wil sturen? 

Om wat voor reden je ook de luiers niet meer wilt gebruiken, wij kunnen geen geld van het huurbedrag terugstorten. Een deel van de huurkosten zit voor ons ook in het regelen van de huurpakketen, de administratie etc.. Je betaalt dus altijd het volledige huurbedrag. Ook wanneer je bijna aan het einde van je huurperiode bent, in de tiende of elfde week, en je wilt al overstappen op ‘grote’ luiers, dan mag je het huurpakket wel terugsturen, maar je krijgt het huurbedrag van die laatste weken niet teruggestort.

Hoeveel luiers zitten er in het huurpakket? Kan ik kiezen welke prints ik wil? 

Er zitten 26 luiers in het huurpakket. Als je alle systemen gebruikt is dit voldoende om om de 2,5 dag te wassen. Je kunt niet kiezen welke kleuren of prints van luiers je wilt hebben. Wel kun je kiezen of je een pakket wilt met meisjeskleuren, jongenskleuren of uniseks kleuren.

Welke accessoires heb ik verder nog nodig? 

Een bewaarplek voor je vieze luiers, voor je ze in de was doet – dit kan een luieremmer zijn of een wet bag. Wat verder nog erg handig is om te gebruiken zijn wasbare billendoekjes. Ze zijn een natuurlijk en ecologisch alternatief voor wegwerp billendoekjes. Ze zijn erg makkelijk in gebruik en je kunt ze zo mee wassen met je wasbare luiers. Ook heel goed te gebruiken als snoetendoekjes. En als laatste zou je nog composteerbare of wasbare inleggers kunnen gebruiken. In principe is borst/flesvoedingspoep volledig in water oplosbaar, dus zal het gewoon uit de luiers spoelen wanneer je ze zo in de wasmachine gooit. Maar heb je liever geen poep in je wasmachine, of wil je zorgen dat je zo min mogelijk vlekken in je luiers krijgt, gebruik dan inleggers.

 

© 2019 Lieveluiers.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.